fredag 3 september 2010

!:.:! Lärande i Arbete !:.:!

Det börjar närma sig nästa LIA-period med ett spann på 8 veckor och jag har inte riktigt fixat en plats. Det påståendet är inte riktigt sant, för egentligen har jag fixat två platser... Men det räcker inte att ha en bra plats att vara på om det inte finns något boende för en fattig student som undertecknad. Mina två alternativ är:
Jag är väldigt intresserad av båda alternativen, men känner att det väger över åt IKSU-hållet. Där kommer jag att få schemalagd träning (pass), både för min egen hälsa och för att observera och lära från instruktörerna, eventuellt göra ett eget pass och få det utvärderat av instruktör, få utföra elevbehandlingar inom klassisk massage och vissa spa-behandlingar, följa med på gyminstruktioner och kanske visa att jag kan hålla dem själv, stå bredvid under behandlingar för att observera kundbemötande och tekniker, prata med naprapat, sjukgymnast och dietist, förhoppningsvis få viss inblick i deras arbete och rehabilitering och säkert något som jag har glömt. Det låter härligt och om jag bara hade haft boende så hade jag slagit till på vilket som av alternativen direkt!

Så om det är någon därute som vill husera, eller känner någon som vill husera, mig vecka 40-47 i Stenungsund eller Umeå för en liten peng och en massa massage, så är det bara att höra av sig! Vi kan säkert prata kost och både fysisk och mental träning också. Jag har visst ett intresse för allt detta. =)

Lita på din instinkt! Om din inre röst talar om för dig att något känns rätt att göra så våga lyssna. Våga vara spontan och tveka inte så mycket. Vi har bara ett liv, så ta chansen att göra det som känns rätt för dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar