torsdag 18 november 2010

!:.:! Balansifikation !:.:!

It begins...

Min balansifikation har påbörjats och det första steget i processen är att "Dra åt bältet" eller hitta den tvärgående djupa bukmuskeln, på anatomispråk transversus abdominis. Del två av detta steg är att börja använda den i min träning och min vardag. Om man hittar denna muskel och använder den i sin träning och vardag så bidrar det till en bättre hållning, mindre problem med svank och ländrygg (quadratus lumborum) och en starkare kärna, core.

Dagens mest oförutsedda: Om jag någonsin sätter ihop ett Combat(!)pass så ska jag ha med Jag vill gå hem med dig - Lars Winnerbäck. Det är en sjuk puls i låten och man kan sätta ihop riktigt hårda kombinationer. Hårda för skuldermuskulaturen that is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar