onsdag 10 november 2010

!:.:! What is up?!? !:.:!

Vad tiden går när man har roligt(?) Länge sen jag skrev senast och jag som tänkte uppdatera med lite info om vad som händer på LIA:n.
  • All form pekar stadigt uppåt. Massagen utvecklas och feedbacken är enbart positiv.
  • Jag har kört minst 6 träningspass i veckan i 5 veckor hittills och 3 är redan avklarade denna veckan.
  • Jag har gått bredvid fyra olika personliga tränare och pratat en hel del och jag ska ta en timme med två av dem och diskutera rörelseträning samt core.
  • Jag har gått bredvid en sjukgymnast och har en kvar.
  • Jag har gått bredvid en naprapat och även blivit justerad av denne.
  • Jag har gått bredvid en massageterapeut och försöker lära mig mer behandlande massage.
  • Jag ska vara med på en fortbildningsdag, 5 timmar, för alla massörer på IKSU. Ser fram emot det.
  • Jag har fått lära mig Hot Stone och sittande massage, som jag ska utföra på kunder som ett test de tre fredagarna jag är kvar. Drop in-style.
En tanke när jag fick komma till en så stor träningsanläggning var att jag skulle testa så många olika pass som möjligt och det tycker jag verkligen att jag har. Jag har kört ett flertal BodyPump och BodyCombatpass, några pass Core Control, olika former av vattengympa som Aqua/Mind, Aqua Cirkel och Aqua Styrka, Free Power Dance (en blandning av Afro, Combat och Yoga), Yoga, BodyBalance, Gympa, BodyVive, Cykel/BP 75 (cykel 30 min och BodyPump 45 min), cykel 40, cykel 55, Total Training (Grymt cirkelpass med cross fit-tänk. Varje station består av 3 övningar och man arbetar i 6 minuter, sedan går man vidare med 30 sekunders vila, kör 6 minuter på nästa station, vilar 30 sek osv tills man har gått runt på alla 4 stationer. Jag var nära att spy ett antal gånger, men så går det när man går in för hårt), StepMuskel, Aerobic och Pilates. Det har blivit en del pass mao och fler kommer det bli. Jag ska bland annat testa ett Afropass och ett pass som heter Dynamic Training. De låter mig väl inte åka härifrån utan att ha testat Zumba heller, så det får jag väl ta och boka in...

Det blir en liten, eller ganska stor, egoboost att få kommentarer som: "Den bästa massagen jag fått här", "Du har känslan i händerna. Du kommer gå långt." osv osv. Vissa värmer mer än andra, men de får mig verkligen att vilja satsa på massagen.

Jag har även blivit näst intill helt säker på att jag vill skaffa mig en PT-utbildning. De sköna PTs som arbetar på IKSU har verkligen öppnat mina ögon för coreträning/bålstabilitet och funktionell träning. I'm leaving the dark side and walking into the light :) Free Motion-maskinerna ser betydligt bättre ut i mina ögon nu om man jämför med för bara några veckor sedan. Kan det vara Andreas som har varit här uppe och härjat? De har en sektion med Nordic Gym-maskiner i det enorma gymmet.

Jag tror att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst just nu, men jag avslutar med dagens visdomsord: De svagheter du stärker upp idag slipper du besvär av imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar